قَرین

روزی شود قرین حقیقت مجاز من

قَرین

روزی شود قرین حقیقت مجاز من

نه که بخوام عادی سازی کنم ، حرفم چیز دیگست

دوشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۲ ب.ظ

نه که بگم اوضاع بد نیست ، ولی اگر شرکت هایی هستن که زیرآب میرن این روزا فقط به دلیل شرایط بد این روزا نیست ، توی دید کلان برای عدم انعطاف پذیری سیاست های شرکت با اوضاعه . مدیری که نتونه اصلاحات انجام بده تا شرکت زنده بمونه به چه دردی میخوره ؟

اگر دنبال کارکردن هستی ؛ دقت کنی به این روزای شرکت ها ، آدم ها و تیم هایی که این روزا علاوه بر تعدیل نکردن دارن رشد میکنن رو بشناس و سعی کن شبیهشون باشی یا بهشون نزدیک بشی. خلاقیت ، انعطاف پذیری فکری ، ریسک پذیری چیزایی نیستن که همه یادداشته باشنش.

 

+مرسی که بلند بلند فکر کردنم رو تحمل میکنین.

  • حمـ ید

نظرات (۲)

خلاقیت، انعطاف پذیری فکری و ریسک پذیری....

درخشان بود متنتون

حداقل واسه من که یه مدیرم با تفکر بیش از حد منطقی و خطی....

باید یه فکری به حال خودم کنم یا مدیریت رو ببوسم و بذارم کنار، اونم تو این اوضاع که هیچی سر جاش نیست تا منطق جواب بده...

پاسخ:
لطف دارین...
چند ماهیه دارم توی یک شرکت چندهزارنفری/خصوصی کار میکنم.
راستش هیچکدومش رو مدیر شرکتای بزرگ نیاز ندارن. این موارد برای شرکت هایی‌ لازمه که برای زنده بودن مجبورن بجنگن.
تو اینجور شرکت ها حتی با نیروهایی که اینطوری فکرمیکنن یه طور دیگه برخورد میشه.

خب منم دقیقا جایی مدیرم که یا باید درش رو تخته کرد یا جنگید برای ادامه یافتنش...یه جایی پر از استخوانهای کج جوش خورده که باید شکستشون و از نو جا انداخت...

راستش خط آخر جوابتون رو خیلی متوجه نشدم...

کدوم جور شرکتا؟ نیروهایی که چطوری فکر میکنن؟چه جوری برخورد میشه؟

پاسخ:
قشنگی مدیریت همینه. سیستم همیشه نیاز به اصلاح داره و هیچوقت بهینه نیست! 
مثلا دیجیکالا اونقدری که الان باسلام احتیاج به خلاقیت داره نیاز به خلاقیت نداره. یا حتی شرکت های تولیدی که خط محصول دارن مثل مجموعه گلرنگ نیاز به ریسک ندارن اینقدر که توانایی میدانی بالایی توی زنجیره تامینشون دارن. کلا مجموعه های که استخون بندی بزرگی دارن سیستم های نوآورشون لخت عمل میکنه و موافق نوآوری و خلاقیت نیست. 
برای اینکه اینطوری نشه شرکت ها سعی میکنن خودشون رو کوچیک نگه دارن. هلدینگ هزاردستان یک مجموعه موفق برای چابکی سازمان میدونم من. حتی گرافیست هاش استخدام نیستن و برون‌سپاری کرده! 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی